
MTA – sukces w dobrym środowisku pracy
Poznaj historię naszej współpracy z MTA, ekspansywną firmą budowlaną, którą udało nam się zaskoczyć, co zaowocowało długoletnią relacją biznesową.
- Było wiele rzeczy, które chcieliśmy zmienić, także w kulturze, ale nie było to możliwe w tak dużej i tradycyjnej organizacji. W końcu stało się naturalne, że założyliśmy własną firmę. Czuliśmy, że sami możemy działać lepiej - mówi Mats, odpowiedzialny za rozwój nieruchomości.
- Po prostu założyliśmy firmę, w której chcielibyśmy pracować sami. Posiadanie miłego środowiska pracy sprawia, że pracownicy czują się komfortowo, dobrze się bawią i czują się jak w domu. Następnie rozwijają się i wykonują dobrą robotę - coraz więcej utalentowanych osób chce z nami współpracować.
Wewnętrzny slogan firmy "W końcu poniedziałek" opisuje plan w teorii. Fakt, że działa on również w praktyce, potwierdza wyróżnienie "najlepsze miejsce pracy w Szwecji". MTA otrzymało prestiżową nagrodę przez pięć kolejnych lat, 2014-2018, wszystko w oparciu o wywiady pracownicze przeprowadzone przez Great Place to Work®.


Nowo przybyli mieli dobry start.
Pomimo stosunkowo niewielkiego rozmiaru firmy na początku powierzono im budowę dużej nieruchomości na wynajem w centrum Halmstad. Duże zaangażowanie, w pełni zgodne z ambicjami. Dało to efekt kuli śnieżnej, a MTA szybko stała się atrakcyjną alternatywą w budownictwie.
Wkrótce nazwa firmy zaczęła regularnie pojawiać się w świadomości społeczności Halmstad. Umieszczając flagi i znaki na każdym placu budowy, dali jasno do zrozumienia, że "To jest miejsce pracy MTA".
- Najważniejsze było stworzenie dumy wśród pracowników i ich rodzin. To zabawne, kiedy dzieci personelu wskazują na naszą flagę i mówią: "Mama/tata tam pracuje".
Reszta potoczyła się szybko. Po pierwszym roku zatrudniają 22 osoby, a cztery lata później 133. Dziś mają ponad 300 pracowników i prowadzą projekty budowlane od Kungsbacka na północy do Trelleborga na południu. To dobrze wykorzystane osiem i pół roku.



Dlaczego AJ?
Po wykorzystaniu używanych mebli w wynajmowanych przez kilka lat lokalach MTA zdecydowało się zainwestować w nową siedzibę. Przed przeprowadzką latem 2015 firma AJ Produkty otrzymała szansę na zaprojektowanie wnętrz biurowych.
- Rozmawiałem już z innym dostawcą biurowym, jednym z największych w branży. Ale potem skontaktowałem się z AJ i obiecałem, że dostaną szansę. Nie miałem nic do stracenia.
Przedstawiciel handlowy AJ Produkty miał tydzień na przygotowanie propozycji wnętrza.
- Otrzymałem obie propozycje tego samego dnia i byłem pod wrażeniem pracy projektu AJ. Z naszych rysunków stworzono kompletne rozwiązanie obejmujące wszystko, od właściwych kolorów i podłóg po gustowne i funkcjonalne meble. Propozycja przerosła nasze oczekiwania.
- Ponieważ byliśmy zadowoleni z pierwszej realizacji, nie pytaliśmy innych dostawców. Zamówiliśmy bardzo podobne meble w AJ Produkty.
Oznaczało to nową dostawę kompletnego wnętrza biurowego z biurkami elektrycznymi, ergonomicznymi krzesłami biurowymi, oświetleniem, stołami konferencyjnymi wraz z krzesłami, stołami obiadowymi, stołkami i krzesłami kuchennymi.
Rok później procedura została powtórzona, gdy ekspansja MTA poszła na południe, a kolejne biuro zostało otwarte w Helsingborgu.
- Jeśli chodzi o środowisko pracy na budowach, od samego początku zdecydowaliśmy się zainwestować w nasze własne wiaty. Obecnie mamy sto, aby zagwarantować, że zawsze będziemy mogli odpowiednio zadbać o personel.
Wiaty, w których kierownicy budowy i brygadziści mają swoje biura, są wyposażone w biurka AJ z regulacją wysokości, aktywne krzesła i inne elementy, które charakteryzują nowoczesne biura. Ponadto znajduje się tam punkt socjalny, połączona kuchnia i jadalnia, gdzie wszyscy zbierają się i mogą jeść razem podczas przerw.
- Ponieważ zdecydowaliśmy się na dywaniki na podłodze, wszystkie buty są pozostawiane przy wejściu. To poprawia samopoczucie, a każdy, kto dobrze się czuje, pracuje dużo wydajniej. Wszystko jest połączone, to takie proste, podsumowuje Mats.
Wpływa to na dalszy rozwój MTA i kolejne potrzeby dotyczące wyposażenia realizowane w AJ Produkty. Wszystko dlatego, że jeden z naszych przedstawicieli handlowych wykonał dobrą robotę, gdy pojawiła się szansa.
