Błędy przy wyborze mebli biurowych
Wiele firm nie dysponuje ogromnymi środkami budżetowymi na zakup mebli, dlatego ważne jest, aby do kwestii aranżacji przestrzeni podejść w sposób maksymalnie kreatywny. Pomoże to optymalnie wykorzystać posiadane fundusze, a pracownicy zyskają atrakcyjne otoczenie, co przełoży się na ich efektywność i produktywność. Początkujący przedsiębiorca może nie być w stanie zapewnić podwładnym siłowni czy kącika wypoczynkowego na terenie firmy. Może on jednak zainwestować w wyposażenie, które zadba o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników. Wiele badań wykazało, że sprzęt taki jak np. ergonomiczny fotel biurowy może pomóc w utrzymaniu odpowiedniej postawy podczas pracy, zmniejszyć napięcie pleców, barków i szyi oraz przedłużyć czas, który dany pracownik może spędzić w pozycji siedzącej (Rodney K. Lefler, Spine-Health, “OFFICE CHAIR: CHOOSING THE RIGHT ERGONOMIC OFFICE CHAIR”, 2004). Korzyści płynące z wyboru ergonomicznych i przyjaznych mebli są nie do przecenienia. Z tego powodu należy wystrzegać się popularnych błędów, popełnianych podczas zakupów.
Budżet
Przeinwestowanie stanowi spore niezbezpieczeństwo, szczególnie na wczesnym etapie funkcjonowania firmy. Należy się go bezwzględnie wystrzegać i planować wszelkie wydatki, oceniając jednocześnie zwrot z inwestycji. Po podjęciu decyzji w kwestii budżetu, który będzie przeznaczony na zakup wyposażenia, należy się go trzymać i nie zmieniać planów zakupowych. Nie wolno podejmować spontanicznych decyzji o zakupie większej ilości sprzętu lub mebli droższych niż początkowo zakładano. Dobre planowanie stanowi klucz do zaspokojenia potrzeb firmy w rozsądny sposób, bez nadmiernych wydatków i nieprzemyślanych decyzji (Founder’s Guide, “>HOW TO CHOOSE THE RIGHT OFFICE FURNITURE”, 2015).
Styl
Wiele nowych firm może ulec pokusie zakupu ekskluzywnych mebli, takich jak drogie biurka z litego drewna, duże stoły z panelami elektrycznymi lub designerskie lady recepcyjne. Nabycie tego typu wyposażenia ma sens wyłącznie wtedy, kiedy dane przedsiębiortwo ma ugruntowaną pozycję na rynku i płynność finansową. Początkujący przedsiębiorcy powinni raczej wybrać dobrej jakości meble biurowe w rozsądnej cenie, co nie zrujnuje ich portfela. Wzornictwo warto zostawić na później – gdy firma zacznie sprawnie prosperować, można pomyśleć o wymianie wyposażenia na droższe i bardziej atrakcyjne wizualnie.
Różnorodność
W dzisiejszych czasach można kupić wiele różnych modeli krzeseł i stołów, np. takich o konstrukcji składanej, która zapewnia oszczędność miejsca podczas przechowywania, lub tych z mechanizmami regulacji, pozwalających na zmianę pozycji w trakcie pracy. Warto wziąć te aspekty pod uwagę i nie popełnić błedu przeoczenia kwestii ergonomii i gabarytów wyposażenia już na początku działalności. Firmy, które planują zakup wyposażenia zewnętrznego powinny zdecydować się na trwałe i łatwe w czyszczeniu produkty wykonane z tworzyw sztucznych. Ogródki piwne warto wyposażyć w takie właśnie proste meble. Stołki barowe i okrągłe stoliki to doskonały wybór do sektora gastronomicznego. Pamiętając o różnorodności dostępnych mebli, zapewnisz swojej firmie solidne wyposażenie w rozsądnej cenie, które będzie przyjazne dla użytkowników i ekipy sprzątającej.
Komfort
Jedną z najistotniejszych kwestii w kontekście wyposażenia jest komfort. Dostępnych jest wiele wyników badań, potwierdzających korzyści płynące z użytkowania ergonomicznych mebli. Wielu pracodawców jest zdania, że biurka i krzesła z regulacją wysokośći to zbyt duży wydatek. Ceny niektórych erogonmicznych mebli zaprzeczają jednak takiemu przeświadczeniu. Biurko i krzesło z możliwością regulacji można zakupić za rozsądną cenę. Upewnij się zatem, że pracownicy w twojej firmie mają do dyspozycji wyposażenie, które posiada możliwość regulacji zgodnie z aktualnym zajęciem i porą dnia. W ofercie AJ Produkty znajdziesz wiele funkcjonalnych, ergonomicznych elementów wyposażenia, które z łatwością dopasujesz do potrzeb swojego biznesu. Zapraszamy do zapoznania się z naszym asortymentem w katalogu i sklepie internetowym.