Oto, na co zwraca uwagę 8 na 10 osób poszukujących nowej pracy

Oto, na co zwraca uwagę 8 na 10 osób poszukujących nowej pracy

Jasna kultura korporacyjna i dobrze przemyślane środowisko biurowe to dwa kluczowe składniki wyróżniające się w coraz trudniejszej rywalizacji o odpowiednie talenty.
- Młodzi ludzie szukają dziś zarówno miejsca pracy, jak i konkretnego stanowiska, mówi Elin Alkeby, konsultant ds. organizacji i przywództwa w Sustainable People.

Przyciąganie talentów i zatrzymywanie pracowników stało się coraz większym wyzwaniem dla wielu firm, zwłaszcza po pandemii i zmianach, jakie przyniosła ona na rynku pracy. Kilka dekad temu „byłeś mniej lub bardziej szczęśliwy, że masz pracę”. Ale dziś na pracodawców nakładane są znacznie wyższe wymagania i oczekiwania, zauważa Elin Alkeby.

Poprzez Sustainable People, Elin Alkeby współpracuje długoterminowo z firmami w celu stworzenia jasnej kultury, wyznaczenia celów i rozwoju przywództwa. Podkreśla znaczenie posiadania silnej kultury korporacyjnej i dobrego przywództwa w celu przyciągnięcia odpowiednich pracowników.

- Kultura jest ważną częścią employer brandingu. Możesz mieć wizerunek zewnętrzny poprzez marketing, ale potrzebujesz także wizerunku wewnętrznego. Kim jesteśmy i co reprezentujemy? Aby przyciągnąć odpowiednich ludzi i ich zatrzymać, musimy wiedzieć, kim jesteśmy, jakie mamy cele, nasze podstawowe wartości i jaki rodzaj przywództwa reprezentujemy. Mówiąc prościej, bycie w stanie odpowiedzieć na pytania: Kto lubi z nami pracować? Kogo chcemy przyciągnąć i co jest dla nich ważne?

Trzeba zainwestować zarówno czas, jak i pieniądze, aby to zrozumieć i rozwinąć. Aby zbudować atrakcyjną kulturę, potrzebne są strategie angażujące całą organizację, a pierwszym krokiem jest aktywna praca nad przywództwem, bezpieczeństwem psychologicznym w zespołach zarządzających i wspólną filozofią przywództwa. Cele muszą być ustalane wspólnie i ważne jest, aby wszyscy pracownicy czuli się zaangażowani i zmotywowani.

Jaka jest różnica między menedżerem a liderem?

- Ważne jest, aby nie myśleć, że tylko dlatego, że GPS pokazuje, że dotarłeś, możesz się zrelaksować. Podróż jest częścią kultury. To ciągły wysiłek. Jednym z moich zadań jest wkraczanie i pomaganie, jeśli ktoś zboczy z kursu – mówi Elin.

Biuro odzwierciedla to, kim jesteś

Aspektem kultury korporacyjnej, którego nie należy lekceważyć, jest środowisko biurowe. Według raportu Castellum „The Future of Work 2024”, aż 81% pracowników uważa, że środowisko biurowe jest ważne, gdy szukają nowej pracy.

Lampa ZEN
Biurko NOVUS
Elin Alkeby podkreśla, że wystrój wnętrza i atmosfera biura mówią wiele o kulturze firmy - i że korzystne jest, jeśli wrażenia sensoryczne w miejscu pracy są zgodne z jej employer brandingiem.

- To widać, słychać i czuć. W niektórych miejscach pracy, które odwiedzam, ludzie pracują w otwartych biurach ze słuchawkami na uszach. Inne są bardzo żywe. Mogą to być zapachy. Jak tu pachnie? Jakie kolory są używane? Jaki jest rodzaj harmonii? Czy podjęto wysiłki w zakresie aspektów wizualnych?

Czy można stać się bardziej atrakcyjnym pracodawcą, ulepszając biuro?

- Jak najbardziej. Po pierwsze, musisz poznać swoją grupę docelową. Kim oni są i co sprawia, że czują się komfortowo? - mówi Elin Alkeby.

Jest to coś, czego pracodawcy są coraz bardziej świadomi, o czym świadczy zeszłoroczny raport firmy Coor. Aż 77 procent ankietowanych pracodawców stwierdziło, że w nadchodzących latach skupi się na rozwoju biura.

Budowanie wizerunku firmy za pomocą mebli biurowych

- To interesujące, jak bardzo przestrzeń, w której pracujemy, może wpływać na nasze samopoczucie i wydajność. Aby stworzyć przyjemne i produktywne środowisko pracy, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Bardzo ważna jest akustyka. Pomieszczenie z dobrym tłumieniem dźwięku zapewnia spokojniejszą atmosferę.

W tym obszarze istnieje wiele możliwości poprawy - dla pracodawców, którzy chcą wyróżnić się na tle konkurencji. Raport firmy Leesman pokazuje, że tylko 28 procent wszystkich osób pracujących w biurach na planie otwartym jest zadowolonych z warunków akustycznych.

Helena Thelander, sprzedawca projektowy w AJ Produkty, podkreśla, że jednym z kluczowych punktów w tworzeniu przyjemnego środowiska pracy jest wyeliminowanie uciążliwego hałasu i zakłóceń.

- Ważne jest, aby wziąć pod uwagę cały obraz i wprowadzić miękkie elementy. Wybierając odpowiednie pochłaniacze dźwięku, można zredukować uciążliwy hałas i stworzyć bardziej harmonijne środowisko pracy dla wszystkich. W naszym asortymencie produktów dźwiękochłonnych mamy szeroki wybór do sufitów, ścian i wokół stanowisk pracy - mówi.
Pochłaniacz dźwięku POLY
Fotel CLEAR SOUND

O biurze można myśleć jak o arenie, na której rozwija się kultura firmy. Dlatego tak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków. Istotne jest posiadanie wspólnych obszarów, w których pracownicy mogą nawiązywać kontakty towarzyskie. Wiele dobrych rozmów odbywa się przy ekspresie do kawy, a dobre biuro to miejsce, w którym ludzie mogą się spotykać i budować bezpieczne relacje, zauważa Helena Thelander.

- Miejsce pracy odgrywa istotną rolę w spójności społecznej. Zrelaksowane środowisko, w którym pracownicy mogą spotkać się na kawę lub nieformalne spotkanie, zapewnia komfort i pobudza kreatywność. Biuro to nie tylko miejsce pracy, ale także przestrzeń społeczna, w której można spotykać się z kolegami i budować relacje - mówi.

Skorzystaj z pomocy ekspertów od wnętrz!

Eksperci AJ Produkty są zawsze gotowi pomóc w stworzeniu wnętrza skrojonego na miarę Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz inspiracji, masz pytania dotyczące doboru mebli, tkanin lub kolorów! Czekamy na Ciebie!
Typ firmy
Wpisz wiadomośćDodaj załączniki
Klikając "Wyślij", akceptujesz naszą politykę prywatności.