Jak urządzić sprytne biuro

Porady! Jak urządzić sprytne biuro

Jest was więcej w zespole, przeprowadzacie się lub zmieniacie system pracy? A może nadszedł czas, aby nagrodzić zespół zakupem nowych mebli? Niezależnie od powodu, warto pamiętać o kilku kwestiach, aby zapewnić firmie sprawne działanie i środowisko, w którym pracownicy poczują się komfortowo. Wymieniliśmy tutaj siedem takich rzeczy.
Wskazówki pochodzą od naszych sprzedawców projektowych, Davida Hassela i Therese Östby, którzy codziennie pomagają firmom w mądrzejszym urządzaniu biur. Po wysłuchaniu i analizie potrzeb klienta wracają z rozwiązaniem, które czasami zaskakuje.
– Chcemy, aby klienci myśleli o przyszłych potrzebach – mówi Therese. Mebel biurowy z czasem może zyskać nowe zastosowanie.
– Oczywiście, że chcemy sprzedawać – mówi Dawid, ale przede wszystkim tworzyć rozwiązania aranżacyjne, które pomogą klientom w jak najlepszym wykorzystaniu ich przestrzeni.

Sprytne meble do biura w praktyce

Wybierając meble, które mają służyć przez długi czas, inwestujesz w zrównoważone biuro. Elastyczność i konstrukcja, która trwa przez długi czas, jest opłacalna zarówno ekonomicznie, jak i praktycznie. Warto poświęcić czas na przemyślenie, jaki sprzęt biurowy sprawdzi się najlepiej w dłuższej perspektywie.


Spójrz w przyszłość

Chcesz wymienić meble na takie same, tylko nowsze? Pomyśl inaczej. Co jest potrzebne dzisiaj – a czego możesz potrzebować jutro? Jeśli planujesz rozbudowę, może być konieczne umieszczenie dodatkowych stanowisk na tej samej przestrzeni. Wtedy dobrze jest zachować elastyczność.

Porady: sprytne urządzanie biura

  • Zrezygnuj z gigantycznych biurek. Mniejsza powierzchnia blatów może zapewnić miejsce na inne rzeczy – np. zachęcającą część wypoczynkową. Mniejsze biurka pozwalają również zmieścić więcej stanowisk roboczych na tej samej przestrzeni.
  • Częściej korzystaj ze stołu konferencyjnego. Nie pozwól, aby całkowita liczba pracowników determinowała wielkość stołu. Wybierz model na podstawie liczby osób, które najczęściej uczestniczą w spotkaniach. Ponadto stół konferencyjny może służyć nie tylko do spotkań: a na przykład jako stół obiadowy i/lub dodatkowe stanowisko pracy.
  • Zadbaj o identyczne krzesła w kilku pomieszczeniach. Jeśli wybierzesz ten sam typ model zarówno do jadalni, jak i sali konferencyjnej (a być może także jako krzesło dla gości), będziesz mieć komplet na większe spotkania z klientami. Praktyczne i stylowe wyjście.
  • Dziel pomieszczenia dzięki meblom. Meble do przechowywania doskonale sprawdzają się jako przegrody. Jeśli posiadają drzwi przesuwne, łatwo je otworzyć nawet w niewielkim pomieszczeniu, a doskonale ukrywają segregatory, stosy dokumentów itp. Jeśli z tyłu mebla zamocujesz ekran dźwiękochłonny, zyskujesz stylową „ścianę” oraz redukcję hałasu w jednym. Jeśli wybierzesz meble do przechowywania, które są częścią serii, z łatwością stworzysz spójne rozwiązanie, dokupując inne elementy w ramach rosnących potrzeb.
  • Zrób miejsce na nieformalne spotkania. Dzięki sprytnej aranżacji mebli, łatwo zmieścisz meble wypoczynkowe między stanowiskami. Idealny pomysł na mniej formalne spotkania i przyjemne przerwy na kawę.
  • Wybierz spójny schemat kolorystyczny. Jeśli to możliwe – ogranicz się do jednego rodzaju drewna i jednego koloru. Wygląda to dobrze dzisiaj i będzie praktyczne w przyszłości, kiedy zechcesz zmienić aranżację i przenieść mebel do innego pomieszczenia.
  • Zainwestuj w dobre krzesła biurowe. To ten mebel, w sprawie którego nigdy nie wolno iść na kompromis. Nieprawidłowe siedzenie powoduje wiele problemów, dlatego ważne jest, aby mieć krzesła, które pomagają siedzieć zdrowo. Aktywne meble do siedzenia z opcjami ergonomicznej regulacji robią dużą różnicę w kwestii zdrowia pracowników oraz ich wydajności.
  • Istotność stołówki: zadowolenie pracowników na pewno wzrośnie, jeśli w pracy będzie dostępna lodówka/zamrażarka, kuchenka mikrofalowa, dobry ekspres do kawy i meble zachęcające do spędzania na nich przerw. Pomyśl o elastyczności również tutaj i stwórz pomieszczenie wielofunkcyjne.
  • Skup się na świetle. Niewiele rzeczy ma większe znaczenie dla naszego samopoczucia niż dostęp do naturalnego światła. Dobre światło przyczynia się również do niższych kosztów oświetlenia. Pomyśl więc o tym, jak pada światło w Twoim biurze. Staraj się umieszczać większość stanowisk pracy jak najbliżej okien.
  • Zmniejsz poziom hałasu. Otwarte środowisko biurowe często charakteryzuje się wysokim poziomem hałasu, któremu można łatwo zaradzić za pomocą systemu ekranów. Wybór ścianek biurkowych to niedrogie rozwiązanie, które nie tylko chroni przed niechcianymi dźwiękami, ale także zapewnia prywatność.
  • Pomyśl o jakości oraz gwarancji produktu. Wybierając meble, myśl długoterminowo. Zakupy u renomowanego dostawcy oferującego gwarancję na produkty są początkowo droższe, ale jeśli mieszczą się w Twoim budżecie, nie wahaj się. Inwestycja w jakość pozwala uniknąć przyszłych problemów i jest najbardziej ekonomiczna w dłuższej perspektywie.
  • Wszystko od tego samego dostawcy: wielu dostawców mebli oferuje lepsze warunki przy większych zamówieniach. Dlatego też może się opłacić zakup wszystkich mebli biurowych w jednym miejscu. Dostawca może również zasugerować meble i akcesoria, o których Ty sam nie pomyślałeś!

Na koniec zadbaj o przytulność

Aby biuro nie wydawało się sterylne i nudne, potrzebne są również dekoracje. Wybierz te ostatnie, gdy wszystko inne jest na swoim miejscu. Większość ludzi spędza dużą część swojego czasu w miejscu pracy, dlatego ważne jest, aby urządzić biuro przytulnie. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z dekoracjami, to w końcu biznes, który powinien sprawiać profesjonalne wrażenie.  

Obrazy i plakaty sprawiają przytulne wrażenie. Aby uzyskać najlepszy efekt, możesz zgrupować je na tej samej ścianie. Jeśli obrazy mają różne rozmiary, zazwyczaj najlepiej jest zawiesić je wzdłuż linii środkowej. Duże obrazy zwykle najlepiej sprawdzają się, gdy są wyrównane do dolnej krawędzi.

Zielone rośliny i delikatne oświetlenie dekoracyjne w pobliżu kącika kawowego tworzą przytulną oazę na chwilę relaksu. Kilka dobrze dobranych dekoracji na właściwym miejscu daje świetny efekt. Powodzenia z dekorowaniem!

Podsumowanie:

Na blogu znajdziesz wskazówki, jak mądrze urządzić biuro. Wybierając meble jednolite, łatwiej będzie je zmienić w przypadku zmieniających się potrzeb. Ponadczasowe meble dobrej jakości sprawiają, że ten sam wystrój sprawdzi się przez długi czas. Wykorzystaj zalety lokalu i myśl długoterminowo. Wykorzystaj wpadające światło dzienne i udekoruj dźwiękochłonnymi elementami, aby uzyskać akceptowalny poziom hałasu.

FAQ

W pomieszczeniu biurowym ważne jest, aby mieć ergonomiczne miejsce pracy z możliwością regulacji wysokości krzesła biurowego i biurka oraz przestrzeń do przechowywania. Upewnij się, że jest wystarczające oświetlenie. Możesz dodać zasłony i dywany, aby wytłumić dźwięk i sprawić, że pomieszczenie stanie się bardziej przytulne.  
Udostępnienie przestrzeni biurowych oznacza, że powinny one pełnić funkcję miejsca pracy dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej lub zdolności orientacji oraz osób z alergiami.
Pomiędzy meblami biurowymi musi znajdować się odstęp co najmniej 70 cm, aby można było swobodnie między nimi przechodzić. Aby móc skręcić w przypadku wózka inwalidzkiego znajdującego się w pomieszczeniu, wymagane jest zazwyczaj co najmniej 130 cm, a w przypadku wózka na zewnątrz co najmniej 150 cm.
Według szwedzkiego Urzędu ds. Środowiska Pracy otwarte biura i sale konferencyjne wymagają zazwyczaj wysokości pomieszczenia wynoszącej co najmniej 2,7 metra. W biurach komórkowych, mniejszych salach konferencyjnych i pokojach rozmów zwykle wystarcza 2,4 metra.
Meble biurowe, takie jak krzesła biurowe i biurka, powinny być ergonomiczne. Wskazówka jest taka, aby wybrać meble pasujące do całości wystroju, ponieważ przy zmianie aranżacji będą pasować do wszystkich pomieszczeń.

Skorzystaj z pomocy ekspertów od wnętrz!

Eksperci AJ Produkty są zawsze gotowi pomóc w stworzeniu wnętrza skrojonego na miarę Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz inspiracji, masz pytania dotyczące doboru mebli, tkanin lub kolorów! Czekamy na Ciebie!
Typ firmy
Wpisz wiadomośćDodaj załączniki
Klikając "Wyślij", akceptujesz naszą politykę prywatności.

Nowe artykuły prosto do Twojej skrzynki!

Kilka razy w miesiącu wysyłamy nasz newsletter z wartościowymi artykułami, przewodnikami po produktach, inspirującymi aranżacjami wnętrz oraz aktualnymi promocjami. Zapisz się już dziś!
Zapisz się tutaj!
Proszę czekać...
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.